It was at Düsseldorf Boat Show (Boot 2010) where I first saw Karnic 2052 Sundeck making her world premiere there while attracting the vivid interest of visitors. Just a couple of weeks later, I was given the chance to put her in the water thanks to the Greek distributor mr. Spyros Voutsinas (V.S. Marine) who offered me this 6 meters boat to make her first (world) test in the Press.
Το κυπριακό ναυπηγείο έχει σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα και πολύ καλή διεθνή φήμη που στηρίζεται στη ποιότητα των προϊόντων του τα οποία παράγονται με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό (μηχανήματα CNC) και επιλεγμένα υλικά. Πέρα από αυτά όμως η Karnic Boats δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην καλαίσθητη σχεδίαση και στην λειτουργικότητα των χώρων, στοιχεία τα οποία φάνηκαν στα μεγαλύτερα μοντέλα των σειρών της Blue line και Cruise.
The Cypriote shipyard has succeeded considerable export records and has acquired a good international reputation due to its products quality which are produced by modern and state of the art machineries (CNCs) and by using selected raw materials. Furthermore, Karnic Boats pays a lot of attention in the elegant design and the spacious decks, which represent the key features in the overall product range comprising Blue Line and Cruise series.
Έτσι η φετινή κίνηση της κυπριακής εταιρείας, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, είναι να ενσωματώσει στο νέο Karnic 2052 Sundeck όλα τα παραπάνω στοιχεία της ώστε αυτό να διακρίνεται σε τρεις πολύ σημαντικούς τομείς: την ποιότητα κατασκευής, την λειτουργικότητα και την ελκυστική σχεδίαση, προσφέροντας επιπλέον 10ετή εγγύηση για τον πολυεστέρα του. Ο στόχος του ναυπηγείου είναι το νέο της μοντέλο να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας ή παρέας στην ημερήσια τουριστική χρήση δίνοντας αναπαυτικά καθιστικά, ευρύχωρο κατάστρωμα με ευκολία διακίνησης και το μεγάλο μπροστινό sundeck που το χαρακτηρίζει αλλά ταυτόχρονα να προσφέρει και την δυνατότητα διανυκτέρευσης στην καμπίνα η οποία διαμορφώνεται εσωτερικά της κονσόλας και κάτω από την υπερυψωμένη πλώρη.
Consequently, the new move of this company, considering the current economic situation, was to incorporated all those features in its newest model Karnic 2052 Sundeck making important that she is scoring high in three vital areas: quality, functionality and aesthetics offering at the same time 10 year guarantee for her polyester components. The main objective set for this model is to fully accommodate a family in day touring offering space and comfortable sitting and laying areas such as the foredeck sundeck while providing facilities for overnight staying as well. This happens because of the cabin stretched inside the console and underneath the elevated sundeck area of the bow.
Η γάστρα που είναι προϊόν προσεκτικής μελέτης σχηματίζει μια κοφτερή και αρκετά βαθιά είσοδο για να σπάει τον κυματισμό καθώς το chine αρχίζει από αρκετά ψηλά και πριν από την ακμή της διέδρου. Από τα δύο ζεύγη παράλληλων παρατροπιδίων ανά πλευρά, το ανώτερο τερματίζει στον καθρέπτη καθορίζοντας την γραμμή πλεύσης του σκάφους, ενώ το κατώτερο σταματά σχεδόν στο μισό μήκος της γάστρας υποβοηθώντας στην άντωση της πλώρης. Ακριβώς στο τελείωμα του ξεκινά ένα μικρό επίπεδο (step) γύρω από την δίεδρο οριοθετημένο από δύο άλλα παρατροπίδια τα οποία αναπτύσσονται σταθερά κατά μήκος μέχρι το τελείωμα του καθρέπτη όπου παίρνουν το μέγιστο όγκο τους.
The hull is a product of careful study as the chine starting high and before the dihedral edge allows the bow to take a sharp and deep enough shape to break the waves. Two pairs of strakes are formed per side form which the upper helps in streamlining the boat while the lower one provides extra lift in the bow. At the point where the last ends, a small step shapes around the dihedral stretching few centimeters wide defined by another pair of strakes all the way to the transom taking there (the strakes) their maximum size.
Ο σκοπός αυτής της διαμόρφωσης είναι να διευκολύνει (αυξήσει) την ροή του νερού στο πρυμνιό τμήμα της γάστρας μειώνοντας της τριβές της (η δίεδρος σχηματίζει ρηχότερο V μετά το step) και επιπλέον να ενισχύσει την άντωση της πρύμνης και την σταθερότητα της πλεύσης (με το σχήμα των παρατροπιδίων). Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση ενέργειας που μεταφράζεται σε ευκολότερο πλανάρισμα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, μεγαλύτερες ταχύτητες κρουαζιέρας και περισσότερη οικονομία και βέβαια περιορισμένες απαιτήσεις σε ιπποδύναμη ώστε οι 150hp να αποτελούν το ανώτατο όριο.
Ο νεροχύτης βρίσκεται κάτω από το κάθισμα το πρυμνιού καναπέ. Μια όχι τόσο βολική θέση αφού πρέπει να σκύψεις για να πλύνεις τα χέρια σου.
Ο πρυμνιός καναπές είναι πολύ ευρύχωρος και θα χωρέσει άνετα τρία ίσως και τέσσερα άτομα όμως δεν διαθέτει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο από κάτω του
Την ημέρα της δοκιμής στο κόλπο της Ελευσίνας επικρατούσε σχεδόν νηνεμία με αποτέλεσμα να αξιολογήσω το σκάφος περισσότερο ως προς την ταχύτητα σε συνάντηση με την σταθερότητα στην πλεύση και τους ελιγμούς και λιγότερο ως προς την συμπεριφορά του στον κυματισμό όπου αρκεστήκαμε στα απόνερα του. Ο κινητήρας που το Karnic 2052 Sundeck φορούσε ήταν ο Suzuki DF150 (2867 κ.ε., 220 κιλά, 2.50 :1 σχέση μετάδοσης) που αποτελούσε και την μέγιστη ιπποδύναμη στον καθρέπτη, εφοδιασμένος με τρίφτερη ατσάλινη προπέλα 19x21 της ιδίας εταιρείας.
During the testing day the sea was tranquil in Eleusinian Bay giving me no further choice but to see how the boat performed at speed in reference with stability at course and in turns and much less on her attitude against the waves where I was confined in using her owns wakes. The engine mounted at the transom was a Suzuki DF150 (2.867cc, 220kg, 2.50:1 gear ratio) representing the maximum horse power and fitted with a 3 rake inox 19x21 pitch propeller coming from the house.
Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι το σκάφος άρχιζε να πλανάρει με φορτίο τριών ατόμων και 95 λίτρων καυσίμου από τις 3.000 σ.α.λ. στους 10.5-11 κόμβους και κατόπιν να επιταχύνει γρήγορα, κάνοντας ένα άλμα σε ταχύτητα μεταξύ των 3.000 και 3.500 σ.α.λ από το εκτόπισμα στο πλανάρισμα που προφανώς αποδίδεται στο μικρό step που φαίνεται ότι δουλεύει πολύ αποδοτικά από τις μικρές ταχύτητες. Αντίθετα, μειώνοντας ταχύτητα τα νερά παρέμεναν αποκολλημένα από τον καθρέπτη μέχρι τους 7.8 κόμβους στις 2.650 σ.α.λ.. Αυτό αποδεικνύει ότι η γάστρα έχει μειωμένες τριβές και ενισχυμένη άντωση κάτι που φαίνεται και στους χρόνους επιτάχυνσης αφού το σκάφος πλανάρει άμεσα σε 2.4’’ και φτάνει τους 25 κόμβους από στάση σε λιγότερο από 7’’.
What impress me in this boat was her capacity to plan loaded with 3 persons and 95 liter of gas from 3.000 rpm at 10.5-11 knots and to accelerate fast right after making a leap in speed between the 3.000 and 3.500 rpm, basically from the displacement to planing, which probably is attributed to the small step, meaning that it works efficiently from low speeds and further up. Seeing it inversely, the water was kept away form the transom till the 7.8 knots at 2.650 rpm. This indicates that the the hull has a reduced friction and receives sufficient lift as also shown in acceleration figures since the boat plans immediately at 2.4’’ and gets at 25 knots from rest in less than 7’’.
Στην κρουαζιέρα το σκάφος ταξιδεύει στο φάσμα των 20-28 κόμβων και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. οικονομικά με την κατανάλωση να διαμορφώνεται αρκετά κάτω από λίτρα ανά μίλι. Στην φάση αυτή το σκάφος πλέει ανάλαφρα με τα απόνερα να φεύγουν χαμηλά από το πίσω μέρος της γάστρας και στο πλάι και την πλώρη να σηκώνεται όσο χρειάζεται για να προβάλει την αιχμηρή της ακμή στον μικρό κυματισμό, προσφέροντας έτσι ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι στους επιβάτες του. Αυτή η συμπεριφορά του δηλώνει ότι ακόμα και με περισσότερο κυματισμό το ταξίδι θα εξακολουθήσει να είναι άνετο και στεγνό.
At cruise the boat travels between 20-28 knots and until 4.500r.p.m. economically with the corresponding figure in consumption to set for much less than a liter per n. mile. In this mode the boat sails gently and the wakes slip away and low from the aft hull body while the bow is just slightly lifted up to show its sharp edge at the waves. This attitude reveals that even at more wavy seas the boat is able give an pleasant travel keeping her deck dry.
Pushing the throttle control all the way down for a short while considering the bland new engine, karnic 2052 Sundeck got a top speed of 41 knots at 6.050 r.p.m. and the consumption rate went up to 1.5 liters per n. mile which still within reasonable limits. Even at this condition the boat remained stable giving the feeling of safety to the skipper and her crew as the aft part of the hull took a good hold of the water. A good picture shown at the zig zaging and the sharp turns as the boat responded eagerly to the skipper commands while the inclinations were moderate. Also maneuverability was proven at good level even at higher speeds.
Το μόνο που μας δυσκόλεψε λιγάκι ήταν το σκληρό μηχανικό τιμόνι της συγκεκριμένης εγκατάστασης που μας ζόριζε στις κλειστές στροφές, όμως πιστεύουμε ότι με ένα αντίστοιχο καλύτερου τύπου δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να καταφύγει ο ιδιοκτήτης σε υδραυλικό σύστημα. Τέλος, περνώντας με αρκετή ταχύτητα μέσα από τα απόνερα μας διαπιστώσαμε την καλή απόσβεση του μπροστινού βαθύτερου τμήματος της γάστρας. Η υπερυψωμένη θέση του κυβερνήτη, το κομψό και εργονομικό πιλοτήριο και το μεγάλο sudeck της πλώρης που αντύκριζα μπροστά μου έδωσαν μια ευχάριστη αίσθηση διακυβέρνησης και την εντύπωση ότι χειρίζομουν ένα μεγαλύτερο σκάφος.
The only difficulty I experienced came from the mechanic steering system of this specific installation as it was quite hard to operate at sharp turns, however I believe it would be still more preferable to choose a better one of the same type rather than to look for a hydraulic assist. Finally, passing on high speed through the waves created by her own wakes I noticed that the front deeper hull part could soften the impact on the water giving the feeling of a soft ride. The elevated helm seat, the elegant and ergonomic cockpit and the wide bow sundeck stretched just in front of me, gave me a pleasant driving feeling and the impression that I was mastering a bigger boat.
So, Karnic 2052 comes to fully cover the needs of a family or company at touring, scoring high in elegant design as well. It is a quality made, reliable boat coming form a known manufacturer. Spacious, with considerable on board living comforts for her size and category, all make her an appealing choice.
Μου άρεσαν περισσότερο
Η ευρυχωρία του καταστρώματος και οι ανέσεις διαβίωσης
Η κομψή σχεδίαση του πιλοτηρίου και η θέση διακυβέρνησης
Η ποιότητα κατασκευής και η προσοχή στη λεπτομέρεια
What I like the most
The on board comfort and facilities
The helm and the cockpit's elegant design
The quality and the care shown on the details
Μου άρεσαν λιγότερο
Η θέση του νεροχύτη
Η περιορισμένη πρόσβαση στον πρυμνιό αποθηκευτικό χώρο
Το ύψος της μανέτας
What I like the least
The placement of the sink
The limited access to the aft storage compartment
The higher position level of the throttle control
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Σκάφους/ Boat Specifications
Karnic 2052 Sundeck | |
Συνολικό μήκος | 5.95m |
Μήκος γάστρας | 5.90m |
Πλάτος | 245 |
Βάρος | 845kg |
Δεξαμενή καυσίμου | 145lit |
Ατομα για διανυκτέρευση | 2 |
Αρ. Ατόμων | 6 |
Μέγιστη ιπποδύναμη | 150hp |
Κατηγορία CE | C |
Karnic 2052 Sundeck | |
Κινητήρας/Engine | Suzuki DF150 |
Προπέλα/Propeller | |
ΣΑΛ/RPM | ΚόμβοιKnots | Λίτρα/ώρα Lit/hr | Λίτρα/μίλι Lit/nm |
2000 | 6.3 | 5.9 | 0.94 |
2500 | 7 | 11.4 | 1.63 |
3000 | 10 | 17 | 1.70 |
3500 | 19.1 | 16 | 0.84 |
4000 | 23.8 | 22 | 0.92 |
4500 | 28.8 | 31 | 1.08 |
5000 | 33.2 | 38 | 1.14 |
5500 | 37.3 | 51 | 1.37 |
6050 | 41.0 | 63.7 | 1.55 |
No comments:
Post a Comment
Παρακαλώ παραθέσατε το σχόλιο σας
Please place your comment